Onderzoeksrapport te downloaden

Het onderzoeksverslag van het onderzoek (pilotstudie) naar de behandeling van PTSS-gediagnostiseerde veteranen middels interactie met paarden, is op vrijdag 14 juni aangeboden. Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht va de Stichting Hephaistos, de stichting die trainingen met paarden voor veteranen met PTSS faciliteert. De stichting had al sinds 2012 de wens een wetenschappelijke onderbouwing te hebben van de effecten van deze mogelijke behandelmethode middels interactie met paarden. De Faculteit Militaire Wetenschappen heeft deze onderzoeksvraag neergelegd bij een aantal van haar studenten. Het onderzoeksverslag betreft een pilotstudie die is uitgevoerd door vier studenten van de Faculteit Militaire Wetenschappen.