Stal Mansour strijdt mee tegen Corona

Ook Stal Mansour wordt getroffen door de maatregelen rond het Coronavirus. Ook voor ons betekent dat dat er tot 1 juni niet gereden wordt bij Stal Mansour. Daarna zullen we in overleg met hen kijken wanneer de activiteiten weer opgestart kunnen worden.

Stal Mansour heeft haar leden, waaronder ook de Stichting Hephaistos en de Hephaistosianen, de volgende info gezonden:

Stal Mansour heeft alle begrip voor de vergaande maatregelen (waaronder de sluiting van sportclubs tot 6 april) die door het RIVM zijn afgekondigd in de strijd tegen het Corona virus. Wij hebben door de sluiting van de manege in de droesperiode van 2018 al eerder ervaren dat als iedereen zijn steentje bijdraagt de last een stuk lichter wordt. Ondanks dat we denken dat paardrijden in de frisse lucht juist een bijdrage kan leveren aan ieders gezondheid, vinden we het vooral belangrijk om solidair te zijn met de vele zorgbehoevenden en hulpverleners en met z’n allen te proberen om het virus zo veel mogelijk te remmen. Voor Stal Mansour betekent dat het volgende:

• Manegelessen en activiteiten worden afgelast.
  • De manegelessen en overige activiteiten zijn tot nader orde afgelast. Zoals het er nu naar uit ziet is dat tot 6 april. De foyer blijft ook gesloten. Mochten er goede redenen zijn om eerder of later dan 6 april weer te starten met de lessen dan ontvang je bericht van ons.
  • Stal Mansour blijft open voor verzorging van de paarden. Gelukkig staan onze paarden in een bewegingsstal, waardoor ze ook zonder lessen voldoende beweging krijgen. De paarden moeten natuurlijk wel verzorgd worden. Vandaar dat onze medewerkers wél dagelijks de paarden zullen verzorgen. Voor hen geldt een aangepast rooster. Ook hoefsmid, ostheopaat, zadelpasser en eventueel dierenarts blijven komen.
  • Pensionklanten kunnen hun eigen paard(en) de nodige dagelijkse verzorging en beweging geven tussen 8.00u s’ochtends en 20.00u s’avonds.
  • Pensionklanten met verkoudheidsklachten worden verzocht thuis te blijven tot zij hersteld zijn. Samen vinden we dan wel een passende oplossing voor ondersteuning in de verzorging van het paard.
  • Voor alle verzorgenden geldt: Neem geen extra bezoekers mee en hou je aan de eerder gecommuniceerde hygiëneregels.
  • Het kwartaalabonnement voor kwartaal 2 wordt aangepast voor iedereen. Door deze maatregelen mist de gemiddelde lesklant zoals het er nu uitziet twee lessen van kwartaal 1 (die zijn al betaald) en één les van kwartaal 2. Wij zorgen ervoor dat het lesgeld van deze drie lessen automatisch in mindering gebracht wordt op de komende incasso voor komend kwartaal. U betaalt dus niet voor de afgelaste lessen, maar wel, zoals gewoonlijk, voor het komende kwartaal. Indien je vaker dan één keer per week rijdt, dan verrekenen we natuurlijk naar rato.
Indien je vragen hebt neem dan gerust contact met ons op; ‘het kantoor’ blijft ook open 😊 . Wij hopen op je begrip en medewerking!